سفر خیالی یا تظاهر به سفر،آخرین شیوه ابتکاری فرودگاهی در تایوان برای تجربه دوباره سفر
وبلاگی در زمینه سفر ,گردشگری و صنعت توریسم

شنبه 8 شهريور 1399
ن : بنفشه

سفر خیالی یا تظاهر به سفر،آخرین شیوه ابتکاری فرودگاهی در تایوان برای تجربه دوباره سفر

تعطیلی صنعت گردشگری از  لغو سفر ها و تورهای مسافرتی ،ابطال پروازهای هواپیمایی و رزرواسیون هتل ها تا تعطیلی کلیه مشاغل و صنایع وابسته ارمغان نابجای شیوع ویروس کرونا و بیماری کویید-۱۹ بوده که این لحظه و  با گذشت بیش از ۸ ماه از پیدایش آن تصور دقیقی از زمان ریشه کنی و برگشت دوباره امور به روال عادی در دست نیست.

 آنچه مسلم است صنعت توریسم جهانی و خیل عظیم گردشگران و عاشقان سفر بیشترین ضربه مادی و معنوی را از این ناحیه متحمل شده اند.   

همزمان با گسترش و همه گیری جهانی بیماری کرونا و زمین گیری هواپیماها وبروز وقفه تقریبا در عرصه گردشگری  متولیان یک فرودگاه در کشور تایوان راه حل منحصر بفرد و خلاقانه ای را برای کمک به شهروندان برای داشتن حس و تجربه مسافرت در این ایام کرونایی ارائه کرده اند :

فرودگاه تایپه سونگشان (Taipei Songshan Airport) در تایوان در اقدامی خلاقانه فرصتی را مهیا کرده تا در هر نوبت ۹۰ نفر از شهروندان در قالب مسافر به گشت و گذار در فرودگاه پرداخته و پس از عبور از گیت های مسافری و بازرسی و سوار شدن به هواپیما و فرو رفتن در حال و هوای سفر و مسافرت نهایتا به خانه هایشان بازگردند!

بعبارتی دقیقتر یک سفر خیالی و یا یک نوع تظاهر به سفر!

در وبسایت فرودگاه مطلبی با این مضمون درج شده است که:

“اگرصرفا وانمود کنید که به خارج از تایوان سفر میکنید شما نمیتوانید  کشور را ترک کنید!”

شایان ذکر است که صنعت جهانی گردشگری به دلیل تلاش کشورها برای جلوگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا که تاکنون بیش از ۷ میلیون نفر را در سراسر جهان آلوده ساخته به حالت تعلیق درآمده و بسیاری از کشور ها مرزهای خود را بمنظور کنترل بیماری بر روی گردشگران بین المللی بسته اند.

تایوان نیز مرزهای خود را در نتیجه شیوع فزاینده ویروس کرونا از مارس ۲۰۲۰ بسته اعلام نموده و هنوز هم ورود گردشگران به این جزیره ممنوع میباشد.

براساس بروشور ارائه شده از سوی مسولان فرودگاه  تایپه سونگشان ، تور” تظاهر به سفر”  در سه نوبت در تاریخ های دوم ،چهارو و هفتم جولای ۲۰۲۰ در این فرودگاه برگزار خواهد شد.

یک سفر خیالی در ایام کرونایی

بر اساس اعلام چین چینگ وانگ (Chih-Ching Wang) معاون مدیر عامل فرودگاه سونگشان این تور ها بصورت نیم روزه برگزار شده و به بازدیدکنندگان این امکان را میدهد که در طی تور با شبیه سازی و وانمود کردن کلیه مراحل  واقعی یک سفر خارجی سوار هواپیما شده و پس از تجربه حال و هوای سفر از هواپیما پیاده شده و دوباره ورود به کشورشان را تجربه کنند.  

سفر خیالی تظاهر به سفر

وانگ با بیان اینکه  این تورهای خلاقانه فرصت بسیار مناسبی  برای شهروندانی است که تا کنون تجربه ای برای سفرهای بین المللی از فرودگان سونگشان  نداشته اند تا با امکانات خدماتی و فعالیتهای شبانه روزی این فرودگاه آشنا شده و از فرایند امور آگاهی یابند، افزود :باردیدکنندگان طی این تور نیم روزه و سفر خیالی میتوانند از طریق فری شاپ های مستقر در فرودگاه نسبت به خرید هدایا برای خانواده و دوستان خود اقدام کنند.

وی افزود کلیه شرکت کنندگان در این تورها همانند مسافرین واقعی مجاز به سوار شدن به هواپیما هستند و روند برگزاری تور در تمامی مراحل بگونه ای است که انگار این افراد در حال تجربه یک سفر واقعی هستند.در پایان مسافران با پیاده شدن از هواپیما و شبیه سازی مراحل ورود به کشور و کسب تجربه ای منحصر بفرد از حال و هوای سفر به  سمت خانه هایشان باز میگردند.

منبع: سفرانه



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، ،



تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سفر نگار  و آدرس safarnegar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.